Pagina's

woensdag 10 april 2013

DIY: Gebleekte Aztec Short

Hoi lieve meiden!

Ik heb samen met mijn vriendin, Quintie, een oude spijkerbroek opgepimpt tot een hippe short. Al een tijdje geleden hadden wij onze broekjes gebleekt. Deze zondag zouden we de broekjes afmaken en doordat de zon ook nog eens lekker scheen, kreeg ik een heerlijk zomergevoel! Ik ben jammer genoeg vergeten foto's te maken, waardoor ik nu geen foto's heb van het proces. Ik zal het zo goed mogelijk proberen te beschrijven voor jullie!




Nodig:
- Een oude spijkerbroek.
- Een schaar.
- Een fles bleek.
- Rubberen handschoenen.
- Een teiltje.
- Een potlood.
- Een liniaal.
- Een textielstift.

Hoe?:
1. We hebben eerst de pijpen eraf geknipt. Knip het wel schuin af, want anders valt het broekje raar en zit het niet lekker! Als je het broekje hebt gebleekt komen er uiteindelijk vanzelf leuke touwtjes aan de pijpjes.
2. Toen vulden we het teiltje met bleek en goten we er een beetje water bij zodat het bleek niet te sterk was, je hebt de kans dat het broekje dan uit elkaar valt! Gebruik wel rubberen handschoenen als je te werk gaat met het bleek want het bleek is irriterend voor je huid!
3. Daarna hingen we onze broekjes voor de helft in het teiltje, toen ons broekje wit genoeg was moesten we  het broekje uit de oplossing halen en het heel goed uitspoelen! Als je dit niet doet trekt het bleek naar boven en is het voor je het weet helemaal gebleekt. Het kan 2 tot 4 uur duren voordat je broekje goed gebleekt is.
4. Nadat het volledig was gedroogd gingen wij erop tekenen met een textielstift (ik heb een azteken print op de zakken aan de voorkant, een zak aan de achterkant en op de riemlusjes getekend). We hadden het eerst met een potlood geoefend, een liniaal is handig om het mooi strak te tekenen.  Als je hierna over de tekening strijkt met een strijkijzer is het watervast.
5. Je zou eventueel ook als finishing touch het knoopje in een felle kleur kunnen verven!

Veel succes en ik hoop dat bij jullie het zomergevoel ook snel begint of al is begonnen :)

Kus,
Ilse

Dit zijn een paar foto's van het broekje van Quintie:




Quintie heeft wel het knoopje gekleurd, dit ziet er heel cool uit!

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...