Pagina's

maandag 8 april 2013

Tips om je haar sneller te laten groeien

Toen ik wat jonger was had ik mijn haar kort geknipt terwijl ik daarvoor altijd lang haar had gehad. Hier had ik heel veel spijt van na een paar weken en sindsdien ben ik altijd opzoek geweest naar trucjes voor langer haar. Ik heb daarna nog een aantal keer wat langer haar gehad, maar maakte elke keer weer dezelfde fout om het af te knippen. Hier zijn een aantal tips die ik goed heb ervaren en wil delen met jullie.




Hier zijn wat tips om je haar sneller te laten groeien!


- verzorg je haar goed! Was je haar regelmatig zodat het niet te vaak vet is en doe je conditioner alleen in de onderste helft van je haar om te voorkomen dat het weer vet wordt.
- eet genoeg fruit en groente. Vitamines zijn goed voor jou en je haar en activeren je haargroei.
- doe één keer in de twee weken olijfolie of vitamine E olie in je haar en laat het een uurtje intrekken. Vergeet het er niet grondig uit te wassen!
- voor een echt goed effect kan je ook een paar weken elke avond een halfuurtje de binnenkant van een avocado of aloë vera-olie in je haar doen en daarna wassen. Dit is wel vrij prijzig en naar mijn mening nogal vies.
- het masseren van je hoofdhuid (dit doe je wanneer je je shampoo in je haar doet) en het naar voor en achter gooien van je haar zijn ook activerend voor de haargroei. Doe het naar voor en achter gooien niet te vaak, het is namelijk niet zo goed voor je nek.
- zelf föhn ik m'n haar twee tot drie keer per week, want zoals je misschien merkt, groeit je haar sneller in de zomer en dit komt onder andere door de warmte. Overdrijf dit niet en doe het niet vaker dan één keer in de twee dagen, ander zal je haar droog worden en zul je dode puntjes krijgen waardoor je weer sneller naar de kapper moet.
- eerlijk is eerlijk, niemand vindt dode puntjes mooi, dus ga vaak genoeg naar de kapper. Beter ietsje korter gezond haar dan lang haar met dode puntjes.

Dit zijn mijn tips. Het groeien van je haar is en blijft een natuurlijk proces, waardoor je niet in een week opeens 5 cm langer haar hebt, maar met een beetje geduld zal het je verbazen wat het kan doen!

Liefs,
Dana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...