Pagina's

woensdag 22 mei 2013

Tripje naar Parijs

Hoi iedereen!

Ik ben laatst tijdens het hemelvaartweekend naar Parijs geweest voor 4 dagen. Het was echt super leuk! De stad zelf is echt heel erg groot en de gebouwen heel mooi. Ik ga jullie een verslagje geven over mijn stedentrip naar Parijs, veel leesplezier! :)



Toen we na 5 uur rijden eindelijk aangekomen waren in Parijs, stonden we gelijk in de file. De stad is ongelofelijk druk en er zijn erg veel stoplichten waarvoor je moet wachten. Ook viel het me al gelijk op dat er veel bedelaars liepen langs de auto's. Door de drukte en afgesloten wegen konden we ons appartement eerst niet bereiken, totdat we na een uur zoeken de weg vroegen en we door de afgesloten wegen heen mochten, haha eindelijk..

We gingen als eerst naar het Sacre-Coeur, dit is een soort kathedraal. Je kunt er in om alles te bekijken, maar je kunt ook naar een crypte onder de grond of je kon helemaal naar boven! Dat laatste hebben we toen ook gedaan, het waren dan wel 300 traptreden maar dit was het adembenemende uitzicht wel waard. Hier zie je een foto van het uitzicht, je ziet ook nog eens de Eiffeltoren!



De tweede dag hadden we ons voorgenomen om naar de Eiffeltoren te gaan, dit deden we via de metro. Omdat we moesten overstappen bij de Arc de Triomphe, gingen we hier even naar toe. Het is een erg mooi gebouw, gebouwd in opdracht van Napoleon. Toen we mensen zagen staan bovenop de Arc de Triomphe konden we dat natuurlijk niet laten haha. Helaas alweer zoveel traptreden maar dat vergat ik al snel toen ik weer bovenop dit gebouw stond, alweer zo'n mooi uitzicht! Na hier op te zijn geweest, gingen we eindelijk naar de Eiffeltoren. We liepen over een groot plein met een uitzicht op de Eiffeltoren, al gelijk kwamen er allerlei mannen die souvenirs verkochten van de Eiffeltoren. Omdat de rij voor de Eiffeltoren zo verschrikkelijk lang was, hadden we bedacht om tijdens etenstijd er in te gaan. Het was toen inderdaad veel minder druk.

Hier zie je een foto van de Arc de Triomphe.


En ook nog een foto van de Eiffeltoren in de avond, toen er een lichtshow was.


Die dag was ik in de middag ook even wezen shoppen in de grootste winkelstraat van Parijs, namelijk Avenue des Champs-Élysées. Ik had al met mijn zusje uitgezocht waar de Abercrombie and Fitch zat, dus hier gingen we even naar binnen :). Het is echt een heel erg mooi gebouw, van binnen en van buiten. Je moest wel heel even wachten maar dat moet wel vaker voor de Abercrombie, maar daarna mochten we door een hele mooie tuin lopen en daarna natuurlijk op de foto met de jongen met sixpack haha :). Ik had hier ook een paar super leuke dingetjes gekocht, een super zacht vest, een roze hempje en neonroze slippers. Hier ben ik erg blij mee! Ook bezochten we de Sephora, deze is echt mega groot! We namen hier een paar lekkere douchegels mee en een oogschaduw palletje met kwast. Toen we ineens ook nog de Ladurée zagen kochten  we hier hele lekkere macarons, we moesten wel even in een rij wachten want we waren niet de enige die dat idee hadden hahaha. 

Op de laatste dag dat we de stad in konden, gingen we naar het Louvre. Een super groot en heel mooi museum. Hier zagen we de Mona Lisa en veel andere schilderijen. Het was helaas heel erg druk hier en omdat het zo groot was hadden we niet alles kunnen bezoeken. Ook namen we de metro nog even naar de Notre Dame, ook een soort kathedraal. We besloten er niet in te gaan, vanwege de super lange rij die ervoor stond. Als laatste wilden m'n zusje en ik nog naar Place Du Tertre, hier maken allerlei tekenaars hele mooie tekeningen van mensen. Ik liet hier ook een hele mooie tekening maken! Ik ben er ontzettend blij mee :). 
Op deze foto zie je de piramide van het Louvre, vanuit deze piramide kon je naar binnen en buiten toe.


Dit is de Notre Dame, een grote kathedraal. Er stond helaas wel een soort tent voor, omdat de Notre Dame een bepaald aantal jaren bestond. 


Op zondag, de laatste dag, gingen we alweer naar huis toe :(. Ik vond het echt een super leuke stad en ik zou er zo weer heen willen. Je kunt er echt ongelofelijk veel zien en de mensen zijn allemaal erg aardig. Wel lopen er veel bedelaars en zwervers, vooral muzikanten in metro's zijn er veel van. Maar alsnog was het ontzettend leuk!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen :)

xx Anne-Fleur


1 opmerking:

  1. super leuk! Nu wil ik ook weer terug! leuke blog heb je! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...